Daisypath Anniversary tickers

saat paling indah

20101116

Hilang... =(

Salam....hai semua, pg semalam aku dikejutkan dgn satu berita oleh seorg kawan yg berada kat kuantan tentang seorang kawan yg berada kat kelantan...berita tentang kehilangan kawan aku, Mimie...kawan sekelas dan serumah mase waktu belajar dulu..bila dengar aje berita yg disampaikan tu, aku memang terkejut dan macam tak percaya,sampai aku tanye balik kawan aku tu...'sure ke mimie??'
aku pon satu kan, sure la kawan aku Lisa tu tau yang dlm newspaper tu adalah mimie, takkanlah dia tak kenal kawan serumah dulu...

Lepas letak phone, aku terus capai nset dial phone number mimie, tapi tak dapat...lepas tu, aku terus online, mencari berita tentang mimie di metro edisi pantai timur..tak jumpe jugak..aku google berita ttg mimie...akhirnya aku jumpe dlm blog seseorang yg ade post tentang kehilangan dlm surat khabar, http://duniaitu.blogspot.com/2010/11/gadis-hilang-selepas-15-hari-kenal.html
bila bace berita tu sampai abes, aku terpikir..kenapa sampai kesitu mimie berfikir, hanye kerana seorang lelaki yg baru dia kenal....tapi bila aku fikir balik...kita sendiri tak tau kenapa mimie jadi macam tu smpai benda mcm ni boleh terjadi kan...mungkin khilaf mimie, cepat sgt termakan pujuk rayu org,mungkin jugak mimie di pukau atau kate org dijampi ke kan...mane kita tau..sekarang ni bab-bab memukau ke,mandrem' ke banyak dah berlaku...

Mimie memang asal orang kelantan..lagi berape hari nie, umat islam akan merayakan raye korban...mgkin ramai yg tau kan...org kelantan meriah kalau raye korban ni...bayangkanlah macamane mak ayah dia hadapi sekarang.



Pada aku, kalau betullah memang Mimie buat keputusan nekad utk lari dgn lelaki tu, kalau mereka betol berkahwin takpe lah kan...asalkan Mimie selamat dan tak di apa-apakan, tapi nie...bila aku bace keratan akhbar yg aku upload tu, sah2 lelaki tu menyamar gunakan identiti orang laen dan menyamar jadi polis plak tu...kat situ jek kita tau dah lelaki tu memang ade niat yang tak baik...
Ya Allah, Kau lindungilah sahabatku dimana dia berada..amin..




Sesiape yg terjumpa Mimie ni...laporkanlah pd balai polis yg berdekatan ye...

='(

4 comments: