Daisypath Anniversary tickers

saat paling indah

20100904

Biar Mati Anak, Jangan Mati Adat...ea?

Wahhh..tengok tajuk, macam nak berdiskusi tentang itu kan...haha...
tak tak,aku tak pandai nak menaip panjang-panjang leborrr..
nak cuit siket aje....

Budaya kita memang banyak adat, orang cina pon ade adat kan...hehe, tapi aku takmola sebut pasal adat cina, aku tak tau...

ni, orang-orang kata, pasal adat... zaman moden macam nie pon maseh ramai yang tak lepas pandang pasal adat, tak kira lah dalam ape jua sekalipon... aku tau, ade adat yang mendatangkan kebaikan..dan ade jugak yang tidak kan,

Nie..pasal adat...ikut kan adat, ade orang tangguh utk berkahwin tau?
macam2...
tak boleh ke adek beradek nikah dalam tahun islam yg sama??
yang aku pernah dengar, kakak dan adek perempuan tak boleh nikah dlm tahun islam yg sama...
fineee,
tapi, ade jugak yang kata...kakak dan adek lelaki juga tak boleh nikah dlm tahun yang same...
kenapa ya??

korang faham tak cita aku..kalau tak faham,mahap ye..mgkin ayat aku salah ke
-_-'

No comments:

Post a Comment